• Volkan Mirzalı

Kahramanın Yolculuğu

Kahramanın Yolculuğunda Joseph Campbell, insanoğlunu mitolojik ve sembolik bir bakış açısıyla analiz ederek her kahramanlık anlatımın farklı desenlere sahip tek bir anlatı olduğunu savunarak “Monomit” kuramını ortaya koymaktadır. Dünyanın pek çok yerindeki mit ve halk hikâyesini bir araya getirerek simgelerin konuşmasına izin veren bir bakış açısı ile insanın kahramana dönüşüm süreci özetlemektedir.


🍂Mitolojiye ilgisi olan herkesin ilgisini çekecek olan bu eser, kahraman olma yolculuğunu bir döngü olarak formüle ediyor; Bulunduğu koşullar içinde huzursuz ve mutsuz olan insanın, çıktığı yolculuk ve yaşadığı maceralarla kahraman hâline gelen insanın yolculuğunun sonunda kendine kattığı değerlerle sıradan dünyaya dönüş yapar.


Kahramanın Yolculuğu boyunca 3 tema ve 17 özel adım şu şekildedir;

✳️Maceraya Çağrı

1. Macera Çağrısı: Bir şey ya da birisi, bir sorun, tehdit ya da fırsat kahramanın yaşamını kesintiye uğratır.

2. Çağrının Reddi: Konfor alanından çıkmak veya korkularıyla yüzleşmek istemeyen kahraman, bu yolculuğa çıkmakta tereddüt eder.

3. Doğaüstü Yardım: Bir akıl hocası figürü, kahramana macera çağrısını kabul etmesi için ihtiyaç duyduğu araçları ve ilhamı verir.

4. İlk Eşiği Geçmek: Kahraman, arayışına başlar.

5. Yeniden Doğuş: Kahraman geri dönülmez noktayı geçer ve ilk büyük engelle karşılaşır.

❇️Kahramanın Denemeleri

6. Sınav Yolu: Kahraman, dönüşümüne için bir dizi sınavdan veya sıkıntıdan geçmelidir. Çoğu zaman, kahraman bu testlerden en az birinde başarısız olur.

7. Mentor ile Buluşma: Kahraman, kendisini çağıran ve yolculuğuna devam etmesine yardım eden müttefikle(rle) tanışır.

8. Baştan Çıkarıcı Durumlar: Kahraman, arayışından vazgeçme ya da sapma eğilimine girer. Geleneksel olarak, bu ayartma bir aşk, şöhret veya zenginlik gibi şekillerde de kendini gösterebilir.

9. Geçmişle Yüzleşme: Kahraman, yolculuğunun nedeni ile, şüpheleri ve korkularıyla ve hayatını yöneten güçlerle yüzleşir. Bu, her hikayede önemli bir dönüm noktasıdır: önceki her adım kahramanı buraya getirmiştir ve ileriye doğru atılan her adım bu andan kaynaklanmaktadır.

10. Apotheosis: Bu yüzleşmenin bir sonucu olarak, kahraman amaçlarını veya becerilerini derinlemesine anlar.

11. Nihai Ödül: Artık yeni yeteneklere sahip olan kahraman, maceranın en zor kısmındaki mücadeleyi kazanır

✅Kahramanın Dönüşü

12. Dönüşün Reddi: Kahramanın yolculuğu zaferle sonuçlanmışsa, önceki yaşamının sıradan dünyasına dönme konusunda isteksiz olabilir.

13. Büyülü Kaçış: Kahraman, arayışının nesnesiyle birlikte kaçmalı ve onu geri almak isteyenlerden kaçmalı.

14. Dışarıdan Gelen Kurtuluş: Kahraman eve dönebilmek için bir rehberden veya kurtarıcıdan yardım alır.

15. Dönüş Eşiğinin Aşılması: Kahraman, sıradan dünyaya başarılı bir dönüş yapar.

16. İki Dünyanın Efendisi: Kahramanın içinde olduğu maddi dünyayı, kazandığı ruhsal aydınlanma ile dengelemesi anlamına gelir.

17. Yaşama Özgürlüğü: Kahramanı hayatıyla barışık yolculuğuna devam eder.


✨Kendi hayatlarımızın kahramanı olarak, bu döngüdeki adımlar kişisel anlam bulma ve kendine inanma ihtiyacının da formülüdür bence. Siz ne dersiniz?


Mutlu Pazarlar🌷

42 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör